خواص برنج قهوه ایی درلاغری و کنترل دیابت
خواص برنج قهوه ایی و نقش اصلی در لاغری و کنترل دیابت در دیابتی ها
خواص برنج قهوه ایی درلاغری و کنترل دیابت در این مقاله کامل بررسی شده این مقاله تا انتها مطالعه فرمایید. سالیان سال که برنج در ایران یکی از کالاهای اساسی است. در زمان های خیلی قدیم به طور سنتی ، ما برنج را با پوسته می خوردیم ، اما با گذشت زمان ، برنج سفید پوسته پوسته محبوب شد و استفاده از برنج قهوه ای محدود به روستاهایی شد که مردم آنها هنوز طعم آن را دوست دارند. این ماده از برنج سفید سالم تر است و به همین دلیل بیداری نسبت به فواید آن وجود دارد.

برنج قهوه ای چیست

برنج قهوه ای به عنوان جایگزینی سالم برای برنج معمولی دیده می شود ، بیشتر به دلیل روش پردازش آن است. هنگامی که برنج فرآوری می شود ، پوست ، سبوس و جوانه برداشته می شود ، در حالی که وقتی برنج قهوه ای فرآوری می شود ، فقط پوسته برداشته می شود ، در حالی که سبوس و جوانه هنوز روی دانه باقی مانده است. سبوس و جوانه به عنوان خواص تغذیه ای شناخته شده اند و سرشار از فیبر هستند ، بنابراین برنج قهوه ای به عنوان یک گزینه سالم از بدن خارج می شود و با بسیاری از مزایای سلامتی همراه است.

تغذیه برتر

برنج قهوه ای در مقایسه با برنج سفید دارای مشخصات مغذی قابل توجهی بهتر است. برنج قهوه ای دارای مواد معدنی مانند سلنیوم ، کلسیم ، منگنز و منیزیم است که یا در مقادیر کمی وجود دارد یا در برنج سفید وجود ندارد. علاوه بر این ، برنج قهوه ای منبع غنی از فیبر و فولات است ، که هر دو برنج سفید را ندارد و کالری و کربوهیدرات کمتری دارد. بیایید بفهمیم اگر هر روز برنج قهوه ای داشته باشید چه اتفاقی می افتد.

کاهش وزن با برنج قهوه ایی

یکی از بزرگترین دلایل طغیان برنج قهوه ای در بازار های دنیا و ایران  ارتباط آن با کاهش وزن است. برنج قهوه ای در واقع می تواند به کاهش وزن کمک کند و این به دلیل محتوای فیبر زیاد است. فیبر به سیری شما برای مدت طولانی تری کمک می کند ، و همچنین به تنظیم هورمون های مربوط به کنترل اشتها کمک می کند ، بنابراین سطح هورمون های گرسنگی را کاهش می دهد. بنابراین برنج قهوه ای به شما کمک می کند در کل کالری کمتری مصرف کنید که از کاهش وزن در طولانی مدت پشتیبانی می کند.

بهترین برنج فریدونکنار
بهترین و با کیفیت ترین برنج منطقه مازندران تضمین کیفیت برنج

کنترل دیابت با مصرف برنج قهوه ایی

متجاوز عمده دیابت کربوهیدرات ها است که در برنج سفید بسیار بیشتر است. با محتوای کربوهیدرات کم ، تأثیر برنج قهوه ای بر میزان قند خون و انسولین کم است و افراد دیابتی می توانند با خوردن روزانه برنج قهوه ای از مزایای آن بهره مند شوند. برنج قهوه ای حتی دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) نسبت به برنج سفید است ، این بدان معنی است که هضم آن کندتر است و اثر کمتری بر قند خون دارد.

مشکلات هضم با مصرف برنج قهوه ایی

غذاهایی که سرشار از فیبر هستند می توانند در هضم غذا تداخل کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند. سبوس و جوانه برنج قهوه ای سالم است که هر دو دارای فیبر بالای آن هستند. سبوس و جوانه همچنین می تواند دستگاه گوارش را تحریک کرده و منجر به مشکلات گوارشی مانند نفخ ، اسهال ، یبوست و سندرم نشت روده کند.

کاهش کلسترول با مصرف برنج قهوه ایی

مطالعات نشان داده است که یک رژیم غذایی غنی از فیبر توانایی کاهش سطح کلسترول بد را دارد. علاوه بر این ، سبوس برنج همچنین با کاهش کلسترول LDL در ارتباط است و با سبوس سالم در برنج قهوه ای ، به عنوان یک داروی کاهش دهنده کلسترول طبیعی دو برابر می شود.

افزایش خطر ابتلا به شرایط جدی

اکثر غلات در معرض آرسنیک ، عنصری در خاک و آب قرار دارند ، و در صورت قرار گرفتن در معرض آن ، می توانید با شرایط جدی وارد شوید. برنج قهوه ای حاوی آرسنیک بیشتر از سایر غلات است ، بنابراین خطر ابتلا به شرایط افزایش می یابد. حتی مقدار کمی آرسنیک می تواند خطر سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

خرید برنج قهوه ایی

خوردن روزانه برنج قهوه ای ممکن است گزینه بهتری نسبت به خوردن برنج سفید باشد. برتری غذایی آن گزینه بسیار سالم و مفیدی است و حتی می تواند به کاهش وزن کمک کند. شناخته شده است که غلات کامل به طور کلی برای سلامتی مفید هستند و فراوانی مواد معدنی موجود در برنج قهوه ای می تواند به سلامت و عملکرد کامل بدن کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping