بهترین و با کیفیترین غذای کمکی برای نوزاد غذایی است که علاوه بر خواص فراوان، بسیار زود و آسان هضم می شود. بنابراین لعاب برنج می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مواد لازم برای تهیه فرنی برای نوزاد
آرد برنج ارگانیک ۲ قاشق
آب یا شیر ۱٫۵ فنجان

فرنی برنج که اولین غذای ایده آل برای نوزادانی است که بیش از شش ماه سن دارند. این وعده غذایی معمولی که به طور سنتی در خانه های آسیای شرقی و چین قرن ها سرو می شود ، به راحتی قابل هضم ، بسیار مغذی است و احتمال ایجاد واکنش های آلرژیک در نوزادان کمتر است. فرنی برنج خانگی یک گزینه غذایی کاملاً شگفت آور و متنوع است که می توان آن را به صورت یک ناهار سریع یا فرنی شیرین تهیه کرد. بلعیدن بافت خامه ای و صاف آن به خصوص در هنگام تب ، دندان درآوردن یا حتی اسهال در نوزادان آسان است. با برنج و آب پخته ساخته می شود ، یکی از بهترین غلات پایه را می سازد که خوشمزه ، ارزان و حاوی مزایای سلامتی است که رژیم روزانه کودک شما باید در آن داشته باشد. بیاموزید که چگونه بلافاصله فرنی برنج را برای کودک از شیر گرفتن درست کنید زیرا این یک ایده غذایی کامل است.

مراحل تهیه فرنی
آرد برنج آرام آرام با مقداری شیر یا آب مخلوط کرده تا آرد برنج گوله نشود سپس در حرارات ملایم قرار داده تا بافتی خامه ایی شکل برسد در ظرفی برای برای سرو شده قرار دهید.

نکات دستور العمل
۱- این دستور ساده فرنی برنج را می توان با افزودن یک قاشق چای خوری روغن نارگیل خالص یا غلیظ برای نوزادان کم وزن سالم کرد.
۲- این دستور غذای مخصوص کودک فرنی برنج را می توان با استفاده از برنج ایرانی ارگانیک که عالری از هر گونه سموم شیمیایی می باشد و کمترین میزان زیان را به بدن کودک میرساند .
۳- برای نوزادان کمتر از یک سال قند یا نمک در فرنی اضافه نکنید.
۴- فرنی برنج را به مدت یک هفته به شکل رقیق شده استفاده کنید. هنگامی که کودک شما راحت شد و هیچ واکنش آلرژیک دریافت نکرد ، می توانید آن را مداوم استفاده کنید.
۵- رعایت دستورالعمل های استاندارد در مورد استریل ظروف ، بطری ها و شستن دستها قبل از پخت و پز یا تغذیه کودک اجباری است.
۶- افزودن شیر مادر یا شیر فرمول می تواند ارزش غذایی این دستورالعمل را افزایش دهد. هر پوره میوه ای یا سیب زمینی له شده را می توان به جای شیر به غلات اضافه کرد.
۷- اگر پس از خنک شدن فرنی برنج غلیظ شد ، آن را با آب گرم تنظیم کنید.
۸- قبل از معرفی هر نوع غذای جدید به کودک ، با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

اطلاعات تغذیه (در هر ۱ فنجان)

انرژی ۶۷۵ کیلو کالری
کربوهیدرات ها ۱۴۷ گرم
پروتئین ۱۳ گرم
سدیم ۹ میلی گرم
فیبر ۲ گرم
چربی ۱ گرم
پتاسیم ۲۱۲ گرم
کلسیم ۵۲ میلی گرم

فواید سلامتی
فرنی برنج یکی بهترین و با کیفیترین غذای کمکی برای نوزاد که توسط اکثر متخصصان توصیه می شود. این بسیار پایدار است و دارای مزایای بهداشتی استثنایی برای نوزادان و کودکان نوپا است:

آب برنج منبع خوبی از انرژی برای نوزادان است زیرا حاوی کربوهیدراتهایی است که انرژی مورد نیاز برای یک فعالیت روزانه را برآورده می کند.
فرنی برنج هضم آسان ، حرکات روده را در نوزادان راحت می کند.
برنج می تواند بهترین ماده غذایی اصلی حاوی پروتئین ها و ویتامین های ضروری باشد که برای رشد کلی نوزادان لازم است.
برنج قهوه ای منبع خوبی از ویتامین های B کمپلکس است که به عملکرد مغز کمک می کند. اسیدهای آمینه موجود در برنج باعث جوان سازی عضلات ، ساخت رباط ها و تاندون ها می شود.

راهنمای خرید
هنگام خرید بهترین مواد لازم برای تهیه فرنی برنج ، راهنمایی های لازم را بدانید.

قبل از انتخاب برنج به رنگ برنج ، بافت برنج و شکل ظاهری آن توجه کنید. برنج قهوه ای ارگانیک ارزش غذایی بیشتری دارد.
اطمینان حاصل کنید که برنج فاقد خار ، سنگ نیست.
از فروشگاه معتبری که کیفیت آن را برای قیمت خود تضمین می کند خریداری کنید ، زیرا گاهی اوقات می توان انواع قدیمی و جدید برنج را برای فریب مشتریان مخلوط می کنند.
فرنی خانگی برنج برای نوزادان بسیار توصیه می شود زیرا یک جایگزین سالم برای غلات کودک نسبت به محصولات بسته بندی شده است که به راحتی در سوپرمارکت موجود است. این آرد برنج ارگانیک خوشمزه می تواند همراه همیشگی شما در طول سفر باشد و تقریباً در هر روز از هفته قابل سرو است.

بهترین غذاهای کمکی برای کودک

برخی از غذاهای کمکی مناسب نوزادان، حریره بادام، لعاب برنج، سوپ میکس شده و فرنی است.

طرز تهیه لعاب برنج ارگانیک

برای تهیه لعاب برنج مقداری برنج ایرانی ارگانیک را شسته و به ازای هر ۱پیمانه برنج، ۲ یا ۳ پیمانه آب اضافه کرده و ظرف را روی حرارت گذاشته تا برنج پخته شود. به طوری که آب برنج از بین نرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the compare bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping